Basisschool

Basisschool

zondag 2 november 2014

beeldende vorming opdr 6:

Opdracht 6: beeldend:

Als voorbereidende opdracht moesten we 5 verschillende foto’s zoeken van jugendstil. Hieronder te vinden:








Reflectieformulier beeldend onderwijs

opdrachtomschrijving: ruimtelijke constructie 
naam student: Thijs Luijer

Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.


component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
We moesten bij deze opdracht een product verkopen. Ik wist niet goed welk product ik wilde doen, maar ik houd erg van voetbal dus ik dacht ik ga daar wat mee doen. toen kwam ik op het idee om gras te gaan verkopen. Ik heb een voetbalveld getekend, waarin je doormiddel van patronen langs het hele veld werd geleid.







vorm
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Ik heb vooral veel kleur gebruik bij dit stuk. Dit omdat je met krijt heel mooi de kleuren in elkaar kan over laten gaan door het uit te wrijven. Dit kun je op de hele tekening zien.






materie
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja waarom?
Ik heb met krijg en een A3 papier gewerkt. Ook heb ik gebruik gemaakt van een klein papiertje waarmee ik de krijt kon uitwrijven. Ik vond dit erg leuk materiaal, maar dat kwam er vooral door dat ik hier nog nooit mee heb gewerkt.






beschouwing
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Ik heb eigenlijk niet echt beelden gebruikt bij deze opdracht. Ik heb natuurlijk de voorbereidende opdracht gemaakt en gezien hoe je daar met ronde figuren werkt. Dit heb ik wel gebruikt, maar vooral toch eigenlijk mijn eigen kennis. Ik wilde graag een voetbalveld maken en ik weet zelf al hoe dat eruitziet. Ik heb een tip gekregen van Gerard dat je staand moest werken. dit heb ik ook gedaan en was een stuk fijner. Als je staat kun je met je hele arm (schouder ) zelfs bewegingen maken.





werkwijze
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ik had nog nooit met dit materiaal gewerkt en ook nog nooit staand. Dit was dus erg leuk. Ik vond het eigenlijk ook niet heel lastig maar vooral erg leuk.






onderzoek
Beschrijf en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit proces meegenomen?
Ik ben begonnen met redelijk dikke lijnen te maken. Deze heb ik met een papiertje uit geveegd waardoor je mooie vegen krijgt in je tekening. Zo heb ik eigenlijk stukje voor stukje de hele tijd gewerkt.







eindoordeel:

Wat vind je geslaagd? Leg uit.


Ik vind mijn tekening wel geslaagd eigenlijk. Die strepen slepen je mee door mijn tekening heen. Dat vind ik wel erg mooi.


Wat kon beter? Waarom?

Ik vond op een gegeven moment dat ik ook een andere kleur moest doen. ik koos blauw, maar dit pakte niet zo goed uit. Ik heb dit geprobeerd weg te werken omdat dit niet bij de tekening pas qua kleur.




Hier zie je mijn foto’s tijdens het proces:


















hier was mijn tekening ongeveer op de helft. Ik heb het voetbalveld getekend, maar ik wilde er nog wat bij.




















hier heb ik hem bijna af er moet nog een ding gebeuren




















ik heb een mooie lijn door het werk heen laten gaan die je eigenlijk overal langsheen trekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten