Beeldend opdracht 2:
feestportret:
De voorbereidende opdracht was
een aantal portret foto’s opzoeken ik heb de volgende foto’s zelf gemaakt van
verschillende kanten van mijzelf:
Zoals je kunt zien heb ik 4 foto’s gemaakt. Eentje van de zijkant, bovenkant, voorkant en onderkant.
Reflectieformulier beeldend onderwijs
opdrachtomschrijving: feestportret
naam student: Thijs Luijer
Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook
duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf
voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge
waardering), maar dat hoeft niet.
component
|
beschrijving
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
betekenis
|
Geef
aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij
ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
We hebben de opdracht verwerkt in een filmpje. Het
moest te maken hebben met het thema feest. Wij wilde iets doen wat niet kon
en daarom hebben we iemand gemaakt die door middel van ballonnen de lucht in
zweeft. En eenmaal in de lucht aangekomen iemand anders tegenkomt en daarmee
gaat dansen.
|
|||||
vorm
|
Leg
aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar
in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Wij hebben als aspecten vooral kleur gebruikt.
Gekleurde ballonnen om naar boven te vliegen en we hebben de grond gebruikt
als achtergrond. Sven stond een verdieping hoger dan wij waardoor we het
verticaal filmde. In het resultaat lijkt het net alsof wij vliegen, dit omdat
wij dus anders hebben gefilmd.
|
|||||
materie
|
Met
welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal?
Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja
waarom?
We hebben gewerkt met een fotocamera. Eerst een hele
boel foto’s gemaakt en daarna op de computer gezet en deze achter elkaar af
laten spelen. ik vond dit een erg leuke opdracht, ik had weleens eerder
zoiets gezien maar nog nooit zelf gemaakt. Ik vond dit voldoende materiaal
voor deze opdracht.
|
|||||
beschouwing
|
Welke
beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke
beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke
voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en
de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel
detailfoto’s toevoegen).
We hebben eigenlijk geen beelden gebruikt. We zaten te
brainstormen en toen kwam ineens iemand met het idee om te gaan vliegen. Dit vonden
we allemaal erg leuk en daarvan uit zijn we verder gaan werken.
|
|||||
werkwijze
|
Had
je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je
daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ja, maar
niet voor zo’n filmpje. Deze techniek vond ik echt leuk om te gebruiken. ik
wist eigenlijk al wel hoe dit allemaal in elkaar zat, maar zoals ik net
vertelde heb ik dit nog nooit gemaakt.
|
|||||
onderzoek
|
Beschrijf
en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke
keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit
proces meegenomen?
Ik had mijn laptop meegenomen waardoor we gelijk op
internet gingen zoeken naar dingen. We konden helaas niets vinden, maar
uiteindelijk hebben we zelf iets bedacht. We bedachten dat het heel vet zou
zijn als we het erop konden laten lijken dat we zouden vliegen. Hier kwam het
idee dat sven met de camera een verdieping hoger ging staan. Bart en ik
zouden op de grond liggen en foto voor foto iets naar achteren kruipen,
waardoor het lijkt alsof wij de lucht in vliegen.
|
|||||
eindoordeel:
|
||||||
Wat vind
je geslaagd? Leg uit.
|
Ik vind
het eindresultaat geslaagd. Ik vond het erg leuk om te doen en het filmpje is
goed gelukt vind ik. Dit omdat het goed in elkaar overloopt en het ook echt
net lijkt of we vliegen.
|
|||||
|
Het
filmpje had misschien iets langer gekund. We hadden misschien nog iets meer
kunnen bedenken wat we nog in de lucht hadden kunnen doen.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten