Basisschool

Basisschool

zondag 2 november 2014

beeldende vorming opdr 2:

Beeldend opdracht 2: feestportret:

De voorbereidende opdracht was een aantal portret foto’s opzoeken ik heb de volgende foto’s zelf gemaakt van verschillende kanten van mijzelf:





















Zoals je kunt zien heb ik 4 foto’s gemaakt. Eentje van de zijkant, bovenkant, voorkant en onderkant.


Reflectieformulier beeldend onderwijs

opdrachtomschrijving: feestportret
naam student: Thijs Luijer

Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.


component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
We hebben de opdracht verwerkt in een filmpje. Het moest te maken hebben met het thema feest. Wij wilde iets doen wat niet kon en daarom hebben we iemand gemaakt die door middel van ballonnen de lucht in zweeft. En eenmaal in de lucht aangekomen iemand anders tegenkomt en daarmee gaat dansen.







vorm
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Wij hebben als aspecten vooral kleur gebruikt. Gekleurde ballonnen om naar boven te vliegen en we hebben de grond gebruikt als achtergrond. Sven stond een verdieping hoger dan wij waardoor we het verticaal filmde. In het resultaat lijkt het net alsof wij vliegen, dit omdat wij dus anders hebben gefilmd.






materie
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja waarom?
We hebben gewerkt met een fotocamera. Eerst een hele boel foto’s gemaakt en daarna op de computer gezet en deze achter elkaar af laten spelen. ik vond dit een erg leuke opdracht, ik had weleens eerder zoiets gezien maar nog nooit zelf gemaakt. Ik vond dit voldoende materiaal voor deze opdracht.






beschouwing
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel detailfoto’s toevoegen).
We hebben eigenlijk geen beelden gebruikt. We zaten te brainstormen en toen kwam ineens iemand met het idee om te gaan vliegen. Dit vonden we allemaal erg leuk en daarvan uit zijn we verder gaan werken.





werkwijze
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ja, maar niet voor zo’n filmpje. Deze techniek vond ik echt leuk om te gebruiken. ik wist eigenlijk al wel hoe dit allemaal in elkaar zat, maar zoals ik net vertelde heb ik dit nog nooit gemaakt.






onderzoek
Beschrijf en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit proces meegenomen?
Ik had mijn laptop meegenomen waardoor we gelijk op internet gingen zoeken naar dingen. We konden helaas niets vinden, maar uiteindelijk hebben we zelf iets bedacht. We bedachten dat het heel vet zou zijn als we het erop konden laten lijken dat we zouden vliegen. Hier kwam het idee dat sven met de camera een verdieping hoger ging staan. Bart en ik zouden op de grond liggen en foto voor foto iets naar achteren kruipen, waardoor het lijkt alsof wij de lucht in vliegen.







eindoordeel:

Wat vind je geslaagd? Leg uit.


Ik vind het eindresultaat geslaagd. Ik vond het erg leuk om te doen en het filmpje is goed gelukt vind ik. Dit omdat het goed in elkaar overloopt en het ook echt net lijkt of we vliegen.


Wat kon beter? Waarom?

Het filmpje had misschien iets langer gekund. We hadden misschien nog iets meer kunnen bedenken wat we nog in de lucht hadden kunnen doen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten